درمان هپاتيت ويروسي۶۰ بيمار هموفيلي و تالاسمي در كشور
نوشته شده توسط : انجمن

مسئول درمانگاه هپاتيت پايگاه انتقال خون استان تهران خبر داد: , درمان هپاتيت ويروسي۶۰ بيمار هموفيلي و تالاسمي در كشور

 

مسئول درمانگاه هپاتيت پايگاه انتقال خون استان تهران با بيان اينكه تاكنون حدود 900 بيمار خاص اعم از هموفيلي و تالاسمي تحت درمان كامل هپاتيت ويروسي B , C قرار گرفته‌اند، گفت: درمان هپاتيت ويروسي حدود 60 بيمار هموفيلي و تالاسمي باقي مانده كه در حال انجام است.

دكتر مريم كشوري در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه اين درمانگاه حمايت مالي از سوي وزارت بهداشت نمي‌شود، اظهار كرد: در اين درمانگاه به افراد مبتلا به هپاتيت ويروسي خدمات مشاوره‌اي مناسبي ارايه مي‌شود و عده‌اي را نيز براي دريافت خدمات درماني بهتر به مراكز مجهزتر ارجاع مي‌دهند.

وي با بيان اينكه غالب بيماران ارجاعي به اين درمانگاه كساني هستند كه آلودگي آنان به ويروس هپاتيت B در راستاي اهداي خون داوطلبانه شناسايي شده است، گفت: پس از ارجاع اين افراد به درمانگاه هپاتيت پايگاه انتقال خون استان تهران، آزمايشات تخصصي و تكميلي‌تري اعم از PCR‌ براي تعيين نوع و بار ويروس و حتي در صورت نياز بيوپسي از كبد انجام مي‌دهد.



مسئول درمانگاه هپاتيت پايگاه انتقال خون استان تهران با اشاره به درمان‌هاي متعدد هپاتيت‌هاي ويروسي، گفت: برخي از داروهاي مورد نياز تحت پوشش بيمه هستند اما اين درحالي است كه بسياري از داروهاي تخصصي‌تر در مراحل پيشرفته بيماري گران و فاقد پوشش بيمه‌اي هستند.

دكتر كشوري با بيان اينكه از خدمات اين درمانگاه آشنايي افراد خانواده با راه‌هاي انتقال بيماري، ‌انجام آزمايشات لازم براي پيگيري و در صورت نياز به تزريق واكسن ارجاع افراد به مراكز بهداشتي است، ‌گفت: با توجه به ايمن سازي افراد در برابر هپاتيت ويروسي B بر اثر واكسيناسيون ازدواج براي اين افراد بلامانع است. اين در حالي است كه در هپاتيت ويروسي C هم احتمال انتقال از طريق جنسي كمتر از 5 درصد گزارش شده است؛ بنابراين در افرادي با شركاي جنسي ثابت حتي نيازي به كاندوم نيست.

وي با بيان اينكه بيماران به اين درمانگاه از زمان تاسيس تاكنون (سال‌هاي 74 و 73) مراجعات متعددي داشته‌اند، گفت: در اين مراكز حدود 6 هزار پرونده مبتلايان به هپاتيت B براي معاينات و مراجعات دوره‌اي و مكرر تشكيل شده است. همچنين 300 پرونده بيمار مبتلا به هپاتيت C هم در اين مركز نگهداري مي‌شود.

 




:: بازدید از این مطلب : 626
|
امتیاز مطلب : 135
|
تعداد امتیازدهندگان : 39
|
مجموع امتیاز : 39
تاریخ انتشار : 6 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: