مجموع 18 هزار و 600 بیمار تالاسمی کشور،
نوشته شده توسط : انجمن

به گزارش مهر، هادی ابراهیمی عصر چهارشنبه در جلسه کمیته تخصصی انجمن تالاسمی استان با تاکید بر حمایت همه جانبه از بیماران تالاسمی افزود: از مجموع 18 هزار و 600 بیمار تالاسمی کشور، 2800 نفر در استان حضور دارند که از این لحاظ مازندران رتبه نخست کشور را داراست.

وی با اشاره به اینکه 12 درصد مردم استان ناقل ژن تالاسمی هستند، افزود: اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از تولد نوزادان بیمار، مهمترین راهکار مقابله با این بیماری است.

ابراهیمی ادامه داد: رسانه ها بویژه صدا و سیما باید با تولید برنامه های آموزشی در راستای فرهنگسازی برای پیشگیری از این بیماری تلاش کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه در سفر سوم دولت به استان پیشنهادات خوبی برای حمایت از بیماران تالاسمی در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: تجهیز بیمارستانهای استان به یخچالهای بانک خون، در اختیار قرار دادن به موقع دارو و ملزومات درمانی، ارائه تسهیلات توسط بانک ها، توزیع مناسب واحدهای خونی و حل مشکل بیکاری این بیماران مهمترین مسائلی است که باید هرچه زودتر انجام شود.




:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 120
|
تعداد امتیازدهندگان : 37
|
مجموع امتیاز : 37
تاریخ انتشار : 18 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
morteza در تاریخ : 1389/8/21/5 - - گفته است :
باسلام خدمت نویسنده محترم.

ضمن خسته نباشی و تبریک بابت وب لاگ فوق العاده زیباتون به اطلاع میرسانم که به زودی وب سایت رسمی انجمن تالاسمی خراسان رضوی شروع به کار میکند .در صورت تمایل برای همکاری با ما به وب موقت ما سر بزنید.

(اطلاع رسانی شود)

با تشکر

سردبیر وب سایت انجمن تالاسمی خراسان


پاسخ:با سلام. لطفا مطالب جدید را با وبلاگ من تبادل کنید. متشکرم


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: