«بيماران تالاسمی درآرزوی زندگی سالم اند»
نوشته شده توسط : انجمن

                                            بسم تعالی

                        

                                  «بيماران تالاسمی درآرزوی زندگی سالم اند»

به چه كسی بگويم :

من يك تالاسمی هستم وبرای ادامه ی زندگی بايد وشايد هم زودتر از ماه خون تزريق كنم ،خون كسانی كه من به آنها فرشتگان زمينی می گويم ،چراكه اگر اين فرشتگان نبودند من نيز نبودم ،اگرآنها شيره ی جان خود را ،خون سرخ خود را ،در رگهای تشنه ام جاری نمی كردند واگر قلب خسته ام با خون آنها آرام نمی گرفت من توان نفس كشيدن نداشتم ،آری :برای زنده ماندن نياز به به مايه حيات خون فرشتگان دارم ولی من چون به طور مداوم خون ترزيق می كنم ومی بايد برای آهن زدايی از بدن خود از آمپول آهن زدايی استفاده كنم تا مبادا در كنار تالاسمی از مشكلات ديگری چون نارسايی قلبی ،غدد ،ديابت و...برخوردارباشم .من می بايد اين آمپول را طبق روال علمی با دستگاه يا بدون دستگاه (وريدی) وارد بدنم كنم،نمی دانم آيا تابحال درد آمپول را تجربه كرده ای ،يا اگر پزشكی برايت آمپول تجويز می كند :چه حسی داشته ای ؟آيا اصرارنكرده ای كه آقا /خانم دكتر آمپول نه ؟!!!!!!از آمپول می ترسم . ولی من وامثال من می بايد هرشب وهر روز اين آمپول را وارد بدن رنجور وخسته ی مانت كنيم .هر شب بايد اسباب باز‍ی كودكان تالاسمی دستگاه پمپ آمپول باشد .هر شب بايد رويای نوجوانان وجوانان  تالاسمی درد سوزن آمپول باشد .هرشب بايد پدر ومادر نگران آمپول نزدن جگرگوشه ی خود باشند ،هر شب بايد پدر ومادر شاهد التماس فرزندشان باشند كه « تورو خدا امشب رو آمپول نزنين ، از فردا مرتب می زنم »و....

آيا اين دور از انصاف نيست كه زمانی كه با توجه به پيشرفتهای علمی داروی خوراكی "اكس جيد"exjaid جايگزين آمپول شده است بيماران تالاسمی باز در عذاب آمپول قرار دارند ؟آيا اين دور از انصاف نيست كه بيماران تالاسمی مدتها ،سالها در انتظار داروی خوراكی بوده اند واكنون با قيمت بالایی در بازار است وبيماران تالاسمی در حسرت مانده اند وقلب نا آرامشان را نا ارامتر می كنند .

مسؤول گرامی :چه مانعی دارد كه يك ساعت از ميان 8760ساعت ،سال را ، خود را به جای فرد تالاسمی تصور كنی ،آيا می توانی اين همه رنج را تحمل كنی ؟آيا می توانی هر روز شاهد بی توجهی ديگران باشی ؟آيا می توانی باور كنی كه هستی وحضور داری ولی كسی حضورت را باور ندارد ؟مسلما نی توانی حتی فكرش را كنی چه رسد به اينكه خدايی ناكرده تجربه اش كنی ؟

تا كی من وامثال من بايد به زندگی از پشت پنجره حسرت نگاه كنيم ؟درحالی كه ممكن است خالق طول عمرغيرقابل باورعلمی را برايمان رقم بزند چراكه بيمار بودن علت خوبی برای كوتاهی عمرنيست تاكی من وامثال من بايد نگران آينده نامعلوم ومبهم خود باشيم ؟البته آينده فقط زندگی ايده ال نيست بلكه اين خيلی ناانصافی هست كه به علت برخی مسائل نگران آينده دارويی خود  تا كی بايد در انتظار داروی حياتی خود باشيم تاكی بايد عذاب آمپول را تحمل كنيم ؟تاكی ؟؟؟؟يك ماه ،يك سال 

دوسال ، ده سالويا...

آيا فكرنمی كنید كه زمان اندك است ؟فكر نمی كنيد كه شايد كسانی كه توان منتظرماندن طولانی را ندارد ؟فكرنمی كنيد كه شايد خداوند تا آن زمان گلهای لايق خود را از ميان مردم ومسؤولين برای حضور در كنار خود انتخاب كند ؟آيا فكر نمی كنيد كه ممكن است كمی دير شود ؟

عزيزران مسؤول ،دلسوزان مهربان ،ياوران ما حق نداريم شبی آرام وعاری از آمپول داشته باشيم ؟چرا اين حق ازما سلب می شود ؟چرا بايد به خاطر قيمت داروی خوراكی بايد چشمان تر داشته باشيم ؟چرا هر شب بايد دلهره ی آمپول را داشته باشيم ؟چرا زمانی كه داروی خوراكی درخواست می كنيم اقدام به سهميه بندی آمپول آهن زدای دسفرال بيماران می نماييد ؟

بيائيد با امكان استفاده بيماران تالاسمی از داروی خوراكی اكس جيد آنها را از عذاب سوزن وآمپول های شبانه وروزانه رها كنيد.بيماران تالاسمی زحمات مسؤولين را ارج می نهند ولی خواهشمندند كه بيشتر مورد توجه ودرك قرار گيرند ودر ديار آشنا احساس بيگانگی ننمايند .




:: بازدید از این مطلب : 844
|
امتیاز مطلب : 309
|
تعداد امتیازدهندگان : 95
|
مجموع امتیاز : 95
تاریخ انتشار : 30 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
چاپ زرین ماهشهر در تاریخ : 1393/10/2/2 - - گفته است :
خدمتی دیگر ویژه ماهشهریان عزیز:چاپ لباس کار-تقویم 94-سررسید-هدایای تبلیغاتی - چاپ کارت عروسی-کارت تبریک-کارت دعوت-کارت نامزدی و ... در چاپ زرین ماهشهر


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: