نارسایی قلبی بیماران تالاسمی
نوشته شده توسط : انجمن

به گزارش روابط عمومي مركز طبي كودكان، دكتر مينا ايزديار،رييس انجمن حمايت از بيماران تالاسمي كشور در همايش تالاسمي و عوارض آن، كه در دانشگاه علوم پرشكي ساري برگزار شد ضمن بيان مطلب فوق گفت: از سن بيست سالگي به بالاتر، اين عوارض ناشي از تزريق خون و كمبود آهن منجر به بروز اين نارسايي ها در اين بيماران مي شود.
وي ادامه داد: متاسفانه بسياري از بيماران تالاسمي كشور به دلايلي كه شايد ناشي از سهل انگاري مي شود نسبت به رعايت زمان تزريق خون و داروي دسفرال كه دافع آن مازاد اين بيماران مي شود رعايت نمي كنند.
به گزارش ايسنا  و به گفته دكتر ايزديار، جدي گرفتن درمان توسط بيماران تالاسمي مي تواند بسيار در روند جلوگيري از مرگ و مير اين افراد شود. وي با اشاره به سابقه تاسيس انجمن حمايت از بيماران تالاسمي كشور در سال 67 تصريح كرد: تا قبل از تاسيس اين انجمن بيماران تالاسمي از مسائل و مشكلاتي كه مي تواند زندگي آنان را تهديد كند خبري نداشتند.
رييس انجمن حمايت از بيماران تالاسمي كشور در ادامه سخنان خود اظهار داشت، اين انجمن با هدف شناسايي بيماران تالاسمي و شناساندن درمان‌هاي مناسب براي دستيابي به عمر بيشتر به ارائه فعاليت مي پردازد. وي همچنين افزود: يك بيمار تالاسمي مي تواند با رعايت زمان تزريق خون از بسياري مسائلي همچون بزرگي كبد جلوگيري كند.
دكتر ايزديار به غربالگري مزدوجين از سال 76 اشاره كرد و گفت: با اين كار ضمن مشاوره قبل از ازدواج با مسائلي كه منجر به تولد افراد تالاسمي مي شود جلوگيري مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه شيوع ژن‌هاي تالاسمي در استان‌هاي مازندران و هرمزگان به نسبت استان‌هاي ديگر كشور بالاست، گفت: با اجراي غربالگري مزدوجين تولد افراد تالاسمي از يك‌هزار و 500 نفر در سال به 300 نفر در سال در حال حاضر كاهش يافته است.
رييس انجمن حمايت از بيماران تالاسمي كشور خاطرنشان كرد: افراد تالاسمي براي داشتن يك زندگي ايده آل نيازمند برنامه هاي درماني ايده آل نيز دارند. وي در خاتمه خواستار تجهيز مراكز درماني كشور براي انجام كارهاي درماني اين بيماران شد. 
  




:: بازدید از این مطلب : 770
|
امتیاز مطلب : 109
|
تعداد امتیازدهندگان : 34
|
مجموع امتیاز : 34
تاریخ انتشار : 2 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: